La belle dame de la ville

“Dragostea e ferm stabilita, o data pentru totdeauna, si fiecaruia dintre noi ii e destinata doar o anumita portiune, o anumita ratie din ea. E in stare sa apara sub nenumarate forme si sa se lipseasca de nenumarati oameni. Dar e limitata in cantitate, se poate epuiza, poate ajunge uzata si ofilita inainte de a-si atinge tinta reala.”

(Lawrence Durrell – Justine)

“Orice lucru asupra caruia insisti prea mult devine un pacat.”

(Lawrence Durrell – Justine)

Well, ain’t that the truth.

Alin

9 thoughts on “La belle dame de la ville”

  1. E inutil sa-ti inchipui dragostea ca pe o armonie a spiritelor, a gandurilor; e o inflacarare concomitenta a doua spirite angrenate in actiunea autonoma de a se maturiza. E senzatia unei explozii silentioase inauntrul fiecaruia dintre ele. Iar cel ce iubeste se misca, uluit si preocupat, in jurul acestui eveniment, examinandu-si experienta. Recunostinta indreptandu-i-se catre un donator gresit, ii creeaza iluzia unei comunicari cu propria sa pereche, dar acest lucru este fals. Obiectul iubit este pur si simplu o fiinta care a impartasit cu cel care-l iubeste o experienta simultana, in chip narcisiac. Iar dorinta de a fi langa fiinta iubita nu se datoreste, la inceput, ideii de a o poseda, ci doar de a permite celor doua experiente sa se acopere reciproc ca doua imagini apartinand unei oglinzi diferite.Toate acestea pot preceda prima privire, primul sarut, prima atingere ; ele pot preceda ambitia, mandria sau invidia; ele pot preceda primele destainuiri care marcheaza cotitura – de aci incolo, dragostea degenereaza in obisnuinta, posesiune, si apoi in singuratate.

    Justine – L. Durrell
    🙂 cum a fost Justine?

  2. ai citit tot cavartetul din alexandria?sau doar justine?toate sunt interesante…te intreb ca mai rar gasesti un tip care sa aiba rabdare atat cu niste carti….de fapt…dc ma gandesc bine…eu nu am gasit niciunul:P…dc imi spui ca ai reusit sa citesti si razboi si pace esti eroul meu…

  3. Ana-Maria – ala e alt citat pe care l-am retinut😀 (am scos mai multe din justine). o sa-i fac recenzie pe bookblog, desi a ta mi se pare destul de completa.

    Ana – nu, nu am citit inca tot cvartetul, dar urmeaza sa le citesc si pe celelalte. razboi si pace e undeva pe lista de viitoare lecturi (am citit dostoievski..se pune? :D)

    Marius, tu poti sa fi mai inalt decat turnul din Isengard..tine de perspectiva🙂

  4. ….depinde ce ai citit de dostoievski …dc te referi la “crima si pedeapsa” nu se pune😛 …e un roman care de obicei place barbatilor si pe care multa lume il foloseste sa se laude cu “preferintele” lor literare chiar dc nici nu au ajuns la jumatatea cartii….mai vb dupa ce citesti doctor jivago, fratii karamazov si razboi si pace…chiar sunt curioasa ce parere ai:)

  5. bine, atunci nu o sa zic nimic despre crima si pedeapsa.
    am citit fratii karamazov, asa ca putem sa vbim cand vrei.

    nu-mi aduc aminte sa am doctor jivago pe-acasa. cine stie, poate pe viitor

Leave a Reply

