and the beat goes on

A fost un an destul de lung, dar nu am reusit sa ascult tot ce am vrut. Am zis sa fac o lista cu albumele care mi-au placut in ultima vreme, si m-am limitat doar la cele care au fost lansate in ultimul an. Stiu ca am ratat foarte multi artisti buni care au aparut si sper sa remediez situatia la anul. Lista mea e fabulos de limitata, asa ca daca vreti una adevarata (cu care nu sunt neaparat de acord in totalitate) uitati-va la cea de pe pitchfork.


5. Bruce Springsteen – Magic

Nu l-am ascultat foarte mult, iar atunci cand am facut-o l-am lasat sa mearga in fundal in timp ce imi vedeam de treaba. Stiu doar ca suna grozav, ca Springsteen-ul clasic, si ar suna si mai bine in casetofonul unei masini… daca as avea o masina, sau macar un casetofon. Imi place foarte mult Radio Nowhere, si dupa cum canta si “The Boss” I just wanna hear some rithm!

4. Wilco – Sky Blue Sky

Alin o sa spuna ca suna prea “country”, dar sunt destule piese pe Sky Blue Sky care au demonstratii impresionante de chitara electrica, ca Impossible Germany. Imi place si Hate it here foarte mult, datorita povestii clasice pe care Tweedy o transpune intr-o balada tipica anilor ’90, cu breakdown-uri care strica ritmul refrenului. Albumul nu e la fel de bine inchegat ca Yankee Hotel Foxtrot, si unele piese sunt prea taraganate, dar e o muzica buna pentru zilele mai depresive de iarna.

3. The White Stripes – Icky Thump

Are un cimpoi in Re minor pe doua piese – mai trebuie sa adaug ceva? Rag and bone e una dintre piesele mele favorite de la White Stripes, Jack si Meg jucand doi colectori de fiare vechi. Piesa este vorbita, nu cantata, intr-un mod satiric, peste o linie de bass minimalista: Look at all this stuff? Are they gonna give it to us? Meg, don’t be rude!

2. Burial – Untrue

Aparitia acestui album aici e surprinzatoare, din moment ce nu am mare experienta in domeniul dubstep-ului. Muzicianul londonez anonim combina o muzica electronica venita din alt univers cu voci placute si melodice, care in final devin la fel de stranii si indepartate ca muzica. Piesele se succed hipnotizant, explorand lumea de nepatruns din care a venit si intorcandu-se in ea la final.

1. Radiohead – In Rainbows

L-am asteptat cu sufletul la gura, l-am laudat, l-am ascultat, si isi merita pe deplin locul in top. Radiohead a plecat in spatiu cu Kid A, dar s-a intors inapoi pe pamant cu In Rainbows. Albumul e plin de chitara acustica si pian, transformand Reckoner in ceva hipnotizant; Phil e in drum machine mode pe Weird Fishes, iar vocea lui Thom e mai impresionanta ca niciodata pe Nude si All I Need. Sunt convins ca o sa-l mai ascult multa vreme de acum incolo.

Asta a fost marea mea lista pe 2007, si sunt convins ca o sa-mi petrec anul urmator recuperand tot ce am ratat anul acesta, sau ascultand mai mult The Smiths, sau scriind toate recenziile alea muzicale pe care am tot zis ca le scriu, sau… noi sa fim sanatosi!

La anul si la multi ani! Nu beti prea mult si nu aruncati cu sticle de sampanie!
Cristi

Author: Zak

I am a (unemployed) freelance journalist / rockstar, living in Bucharest, with a supernatural entity called kitty. I write things, and when I don't I usually sit in a cafe and recall my part in the Crimean war. I kick ass in the morning and take names in the evening, and sometimes chew bubblegum, but I'm all out of gum now. I am also an international online hockey player, famous argentinian polo champion, and football manager hall of famer. I can fly.

3 thoughts on “and the beat goes on”

  1. De pe unde am mai tras eu cu urechea anul asta😉 as zice lucruri bune despre “Echoes, Silence, Patience and Grace” de la Foos, despre “Send away the tigers” de la Manics si despre “Jarvis” al lui Jarvis Cocker – comeback’ul meu preferat😀 .

Leave a Reply

