end-of-the-year-top frenzy

Ma uitam in seara asta pe binecunoscutul top de pe imdb, mai mult ca sa imi confirm singur faptul ca nu am vazut atatea filme bune pe cat ar fi trebuit. Spre surprinderea mea, mi-am dat totusi seama ca am vazut suficiente din lista respectiva incat sa am o opinie generala despre filmele care o populeaza.

Desi as putea sa le pun usor in 2 categorii – vazute si nevazute de catre mine, nu vad ce rost ar avea sa le enumar, asa ca m-am gandit la alte categorii cu diferite denumiri generice.

Categoria “I aproove!”

E ceva putin diferit, pentru ca nu am de gand sa enumar filmele ca Godfather sau Casablanca, pe care toata lumea le-a vazut (sau ar trebui sa le vada) deja. (sunt luate in ordine descrescatoare din lista)

-Roman Holiday (1953): Am spus vreodata cat de mult imi place Audrey Hepburn? Ei bine, Roman Holiday e probabil cel mai bun film al ei (sau cel putin filmul care mi-a placut personal cel mai mult).

-3:10 to Yuma (2007): Poate ca cineva nu o sa fie de acord cu mine, insa Russel Crowe isi interpreteaza f bine rolurile (vezi Cinderella Man sau Beautiful Mind). 3:10 to Yuma intra in mica si privilegiata lista de ‘westernuri care imi plac’.

-Grindhouse (2007): Just to keep the pet Zak happy (hi finu!). E o productie f tare, o data ce prinzi ideea din spatele ei (cinema double features).

-The Princess Bride (1987): Pentru mine e o poveste/comedie deja clasica (care probabil o sa-mi aminteasca mereu de copilarie – prima data cand am vazut-o).

-The Deer Hunter (1978): Yeah, De Niro is great.

-The Green Mile (1999): E ceva interesant la filmul asta, in prisma faptului ca nu e tocmai genul de poveste la care te astepti de la Stephen King (i’m no fan, really). Despre Tom Hanks nu pot sa spun decat ca a ajuns incredibil de departe de la ‘Bachelor Party’ si “Man with one red shoe”, doar ca sa o ia pe aratura acum, cu Da vinci Code si alte realizari marete semnate Dan Brown.

-The Great Escape (1963): This is great. Probabil unul din filmele care mi-au trezit interesul pentru filmele despre al doilea razboi mondial (care nu m-au atras enorm de mult pana atunci). De fapt, tocmai l-am pus pe lista ‘de revazut’.

-The Maltese Falcon (1941): Oh Bogart, de ce nu mai exista actori cu stil adevarat in ziua de azi? Despre film….the stuff that dreams are made of.

-Reservoir Dogs (1992): Nu puteam sa ma abtin sa nu pun filmul asta in lista (desi promit sa nu spun nici un cuvant despre Pulp Fiction). It’s teh Tarantino, baby!

-The Bridge on the River Kwai (1957): Ma intreb cati dintre pustii din ziua de azi l-ar recunoaste pe Alec Guiness in postura colonelului Nicholson. Cum adica cine e Alec Guiness?

-Léon (1994): Jean Reno as hitman. Take that, Matt Damon!

-Amelie (2001): Did i mention that i also love Audrey Tautou?

-Memento (2000): E un film tare incarcat si dureros dpdv al memoriei. Memoria interpretului, nu a spectatorului.

Aceasta este categoria filmelor intitulata “Ce cauta asta aici?”

-American Beauty (1999): Da, sigur, hai sa luam un tip caracterizat ca “a depressed suburban father in a mid-life crisis” si sa facem din el si povestea lui “a film that explores themes of romantic and paternal love (paternal love…hmm), freedom, sexuality, beauty, self-liberation, existentialism, the search for happiness, and family against the backdrop of modern American suburbia.”

-La Vita è bella (1997): Cui naiba ii place de Roberto Benigni? Oare cine l-a placut in filmul asta a vazut si alte filme cu el? Ma abtin de la alte comentarii…

-The Bourne Ultimatum (2007): wtf? Din cate am inteles, asta e al treilea film din seria in care personajul principal spune chestii de genul: ‘who are you?’ – ‘i don’t know, i just kill people!’.
Oh, great plotline btw: “Bourne dodges new, superior assassins as he searches for his unknown past while a government agent tries to track him down.”

-The Incredibles (2004): Am i missing something here?

-Toy Story 2 (1999): OK, ceva nu e in regula aici. Am trecut peste Toy Story (primul) pentru ca a fost unul din primele filme de animatie 3D, un fel de deschizator de drumuri. Dar ce naiba cauta al doilea film cateva locuri mai in jos?

-Big Fish (2003): Funny, but overrated.

-Shaun of the Dead (2004): Sa fim seriosi. E un film caterinca de vazut cu amicii, dar nu l-as clasa in vreun top. Bine, poate doar la ‘funniest zombie movies’.

Unele titluri le-am omis special, pe altele pur si simplu nu le-am vazut. Daca am uitat ceva care merita mentionat, probabil o sa-mi aduc aminte si o sa fac asta. Sau nu.
Pana atunci, maine am plecat in vacantza de anul nou, asa ca ne vedem in 2008.

Va pup, sa fiti cuminti!
Alin

4 thoughts on “end-of-the-year-top frenzy”

  1. La multi ani!
    Domnule Gogan plec si eu o saptamana si deja s-a schimbat topul filmelor cu Audrey Hepburn :p Ce s-a intamplat cu Breakfast at Tiffany’s?

  2. La Vita è bella (1997): Cui naiba ii place de Roberto Benigni? Oare cine l-a placut in filmul asta a vazut si alte filme cu el?

    Mie imi place benigni:)
    mi-a placut si filmul asta si altele cu el in distributie:)

Leave a Reply

