IMDB madness

Mai sunt cateva (patru) zile pana cand se lanseaza The Dark Knight , care a avut deja o campanie de promovare imensa in State, ajungandu-se pana la a se vinde “Gotham City Pizza” de la nu stiu ce lant de pizzerii. Daca adunam la review-urile epice (site-ul Rotten Tomatoes ii da 100% deja filmului) si intampalrea tragica cu Heath Ledger, filmul deja a capatat proportii mitice inainte sa apara.

Campaniile si marketingul sunt normale pentru orice film, insa este clar de pe acum faptul ca Dark Knight o sa fie cel mai supraapreciat film de pe intregul top 250. Pe de alta parte, nu ar fi singurul. Sa luam ca exemplu doar Wall-E, recent aparut, e drept ca nu l-am vazut si nu pot sa ma pronunt inca in legatura cu el, insa e ilogic sa fie pe locul 20 in topul all-time.

Scopul acestui post este simplu: nu credeti in liste si topuri, in special cele facute de useri. Toate filmele bune din ultimii ani sunt supraapreciate pe IMDB.
Nu am nimic cu Dark Knight, probabil o sa vad, si poate o sa imi placa, insa toata treaba cu filmele dupa comic books e grava. Piata era deja saturata de genul asta de filme atunci cand a aparut Batman Begins (apropo alt film care e prea sus in topul ala) – care a fost un mare succes, in special ptr regizorii care credeau ca treaba asta e pe duca. Rezultatul: de la Transformers si Iron Man pana la chestii mai subtile gen Wanted, sau de la un remake aiurea la Hulk pana la titluri anuntate, gen Ant Man 😐
Asadar in urmatorii ani probabil ca vor fi luate la rand toate comic-urile si transformate in filme. Mi-e dor de anii de glorie, cand singurele filme de genul asta erau alea vechi cu Batman – care erau proaste oricum! Degeaba erau pline de actori si actrite, cand ai un plot subtire, o stema galbena pe piept cum avea Michael Keaton sau, mai rau, sfarcuri pe costum, cum avea George Clooney.

IMDB makes me sad (Hollywood too).

Alin

11 thoughts on “IMDB madness”

  1. Si mie mi se parea ca incepe sa fie inflatie de comic book movies. In afara de Ant Man (really? vrea cineva sa vada un film despre insecta-supererou, sau ce’o mai fi?) au auzit si de Green Lantern (cu unul din protejatii lui Judd Apatow – alt fenomen pe care nu’l inteleg) si, cine stie, poate ajungem si la Thor 😛
    Cat despre topul IMDB – eu imi inchipui (cel putin, eu asa fac) ca nu se apreciaza filmul in valoare absoluta, ci in relatie cu altele de acelasi gen (Eu am dat 10 pentru Iron Man – dar pentru ca mi s’a parut un comic book movie foarte reusit, nu pentru ca mi se pare un all-time-best).
    I only hope Dark Knight delivers on the promise – Batman Begins mi’a placut si, dupa “Memento”, nu prea vreau ca Nolan sa dea rateuri 😉

  2. Mda, e inflatie, dar inflatia este de multicel. Acum, mai recent au prins la public, si ma intreb de ce. Un motiv ar fi ca si filmul si comic-book-urile se experimenteaza repede – un nene poate sa se laude ca, “da, domnule, am vazut filmul si am citit si banda desenata dupa care e inspirat. Si ca sa vezi, comicul e mai reusit!”

    Comic book movies o sa tot fie, unele bune, altele proaste, dar o sa fie din ce in ce mai multe. Pentru ca exista material. O sa apara si ecranizarea dupa Watchmen, in curand, si nu stiu daca sa ma astept la ceva misto sau la un esec lamentabil. Nu stiu daca mai stie cineva Spawn, un alt esec penibil, comparativ cu comicul. Dark Knight l-ai mentionat, poate o sa fie misto – am citit Killing Joke, it wasn’t that funny. Sin City, in schimb, mi-a placut, si astept continuarea, chiar sunt curios.

    Sper sa fi terminat cu Spiderman, sau Fantastic Four, ca mi-e groaza de sequeluri. Ma astept sa ne trezim cu o ecranizare dupa Sandman al lui Gaiman, dar slava domnului n-am citit nicaieri…

    One other thing: ati observat ca majoritatea filmelor gen Hulk, Spiderman etc etc (chiar si Batman Begins) folosesc aceleasi gimmick-uri la filmare? Acelasi tip de zoom, la momentele potrivite, close-up cand eroul se loveste de perete, etc. Why can’t they find something new?

  3. ptr ca nu se incearca nou, se incearca ce se vinde..oricum, filmele tind sa devina din ce in ce mai ‘light’..daca nu e comic book movie e altcva, o comedioara stupida cu glume despre sex sau altceva. filmele ceva mai profunde, sau mai inteligente apar din ce in ce mai rar (2007 a fost un an exceptie) …de-asta si dark knight o sa fie mega succes…ptr ca probabil o sa aiba ceva mai mult depth decat majoritatea prostiilor

    a da, si topul ala nu se face pe genuri, din pacate…ar fi mai realistic daca ar fi asa…sau pe perioade macar… eu nu as putea sa dau 10 unui film dupa comics-uri, chiar si unul bun…ar insemna sa dau 20 unui film clasic?

  4. @ Alin: I’m compartmentalizing 😀 De aia dau 10 si pentru Iron Man si pentru, sa zicem Usual Suspects (I have a thing for that movie 😉 ). Nu pun “=” intre ele, dar fiecare, in grupa lui, e foarte bun. Dar imdb’ul, si toate siturile de genul asta, ar trebui sa aiba niste criterii mai specifice…oricum, recommendations can only get you so far 😉

    Si eu am impresia (cumva de dupa 2000 – dar granita asta probabil ca e doar in capul meu) ca se fac filme din ce in ce mai proaste si mai nesarate, sau remake-uri, sau continuari de seriale (Sex and the City opened a whole can of worms there)…chair ma intreb daca nu mai are nimeni o idee originala. Noroc cu filmele dupa carti, mai salveaza cate ceva 😛

  5. oooo..nici nu am pomenit despre remake-uri inca 😛

    sunt de acord cu ce spui…filme din ce in ce mai subtiri, doar cat sa vanda

  6. Apropo de Dark Knight – ca tot s-a lansat sapt asta – pe IMDB are scorul de 9.6, in Top 250 e pe locul 3. Acum, io chiar cred ca e bun, dar chiar asa? :-S

Leave a Reply

