A Christmas Special – prolog

Lume, lume, mare postare mare in urmatoarea perioada aici pe blog (pentru ca in alta parte nu scriu oricum).
Azi dimineata mi-am dat seama ca mai este destul de putin pana la Craciun (desi nu ma mai astept la mare lucru de la sarbatoare in sine, anul asta poate cu atat mai mult). Cand eram mic insa, luna Decembrie avea un farmec special, iar din acest farmec faceau parte pana si filmele (in general proaste) care apareau pe la televizor (despre care sunt convins ca apar pana si in ziua de azi cu aceeasi consecventa).

Nu cred ca perioada urmatoare o sa ma faca sa simt din nou ceva din acel farmec de Decembrie inzapezit, asa ca o sa scriu pe blog despre ceea ce am scris si in ultima vreme: filme.

Asadar, pentru placerea dumneavoastra pun la o parte alcoolul si cele doua filme despre care planuiam sa vorbesc in detaliu zilele astea, o sa imi pun la bataie talentul de maratonist de filme si cel de recenzent (amator) si ma apuc de ceva ce nu am mai incercat pana acum. Mai sunt doua saptamani pana la Craciun, asa ca am pus la cale o lista de 14 filme (mai mult sau mai putin clasice) despre care o sa scriu cate ceva.
Desi nu vreau sa o afisez in prealabil, am stabilit deja lista de filme pe care vreau sa le vad (sau revad) si nu o sa o modific; orice alta sugestie de film tematic este insa binevenita in comentarii.

Sper ca cei care imi citesc posturile in perioada urmatoare sa gaseasca ceva pe gustul lor printre aceste filme de Craciun.

Alin

8 thoughts on “A Christmas Special – prolog”

  1. heh, that’s a nice idea, chiar sunt curioasa ce sunt Xmas movies ptr altii. Dupa cum ii spuneam si unei prietene zilele trecute – ptr mine nothing says Xmas like Die Hard (sau Home alone). There’s something to be said about repetition. Iar DH – it’s kind of a guilty pleasure 😀

  2. well, that’s just it. cred ca multi se gandesc la titluri de genul asta sau la povestioare cu mosi craciuni si cu copilasi care au tot felul de probleme existentiale in perioada sarbatorilor. aici cred ca e vina tv-ului (unul din motivele ptr care nici nu il mai deschid) si sunt convins ca sunt destule filme mult mai reprezentative, care insa nu sunt difuzate vreodata pe la noi.

  3. you are definitely right about that. Dar, in defense of DH (sau poate doar in my defense) e si umpic de nostalgie amestecata pe undeva pe aici. La urma urmei, i kinda grew up with that, so it’s nice to remember.
    Anyways – chiar abia ashtept sa vad ce filme ai tu 😀 Si’asa nu prea mai stiu la ce sa ma mai uit lately 😉

  4. Heh. May I?

    It’s a Wonderful Life, How the Grinch Stole Christmas!, Miracle on 34th Street, Bad Santa, Black Christmas, Scrooged, Lethal Weapon, Die Hard, Die Hard 2, The Nightmare Before Christmas, A Christmas Story, A Charlie Brown Christmas, Home Alone, Home Alone 2, Christmas Vacation, Gremlins, Gremlins 2, The Ice Harvest, About a Boy, Love Actually, Kiss Kiss Bang Bang, Edward Scissorhands, Batman Returns, Brazil, Life of Brian, A Christmas Carol, Scrooge, Holiday Inn, The Bishop’s Wife si White Christmas.

  5. It’s a wonderful life e filmul meu de suflet, chiar daca nu sunt o romantioasa de felul meu.
    Citind comentariile imi dau seama ca am ramas o limitata, habar n-am ce-i Die Hard si mai ales care-i legatura cu Craciunul a unui film cu nume de actiune.
    Nu ma grabesc sa citesc despre toate cele 14 filme din lista tocmai pentru ca esentialul Craciunului pentru mine e tocmai senzatia aia ca timpul incremeneste intr-un moment de fericire. Deci fara graba … abia astept sa citesc toate filmele tale ! 😉

    1. In cazul asta iti recomand sa incerci episoadele 11 si 12 din sezonul 4 din Married With Children (Familia Bundy) – se parodiaza in mod genial It’s a Wonderful Life, iti promit c-o sa razi cu lacrimi, iar experienta asta iti va deschide calea catre clasici alternativi, nu doar acei monstri sacri ai anilor ’40 si ’50.

      1. buna intuitia ta, intr-adevar, n-am depasit perioada anilor ’30-’40 in materie de filme.
        Married with children l-am vazut cu inconstanta si cum nu-mi amintesc nici o parodia la It’s a Wonderful life inseamna ca episoadele astea au nimerit in skip la mine. Cautam insa! 🙂

Leave a Reply

