Road trip: Fundeni

Localitatea Fundeni este situata la vreo 20 de km de Bucuresti pe drumul varianta spre Oltenita (iesirea din oras prin Pantelimon spre Cernica). Cu o populatie de vreo 5000 de oameni, Fundeni iese oarecum in evidenta prin una din cele trei biserici care apartin comunei.


Ctitorita de un anume JS Gerassy cu putin inaintea anului 1850, biserica se afla astazi parasita. Locurile mai pastreaza astazi niste ramasite ale zidului bisericii, piatra funerara a ctitorului precum si cavoul familiei acestuia (profanat de mult timp).

Interesant despre istoria locala este faptul ca pe malul lacului Fundeni era plin de conace boieresti inca de prin 1733. Daca treci astazi prin zona nu o sa gasesti mare lucru care sa dea de ghicit acest fapt.

Biserica pastreaza astazi  urme vagi ale aspectului de odinioara.

Dupa cum se poate observa, interiorul nu este tocmai indicat ca obiectiv turistic.

Am trecut prin comuna Fundeni pe 23 martie a.c., la o plimbare cu bicicleta, ocazie cu care am dat peste locatia data. M-am tot gandit daca sa scriu despre asta, mi-am inchipuit ca poate cineva chiar o gasi interesante imaginile.

Imagine bonus (in caz ca nu era suficient de ‘creepy’ aspectul general al zonei)

Alin

4 thoughts on “Road trip: Fundeni”

  1. this is actually really cool, imi plac derelict buildings – adica, too bad they end up like this, but it makes some of them more interesting 😀

    1. weekend-ul trecut am mers pe langa un conac boieresc abandonat, in Cozieni. din pacate n-am facut poze, nici macar nu am bagat nasul inauntru, era plin de copii care se jucau inauntru…mai rau ca la gradinita, bleah.

  2. vai de mine, da’ ai avut curaj, nu gluma ! Cum sa stai tocmai sub cupola aia, Alin ?!
    Altfel, fascinante imaginile, chiar multumesc, is genul de imagini care pe mine ma bantuie prin vise si pe care le caut prin excursiile mele.

  3. am fost recent pe acolo,totul e naruit, frescele s-au sters aproape total, n-am vazut nici crucea alaturata din pozele tale, nici placa cu craniul(probabil a fost furata). am pus pozele pe wikimedia.

Leave a Reply

